Kuvaus

Haemme sosiaalityöntekijää Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen Asiakasohjaukseen, Työikäisten palveluihin

– Meillä pääset kehittämään asiantuntemustasi monialaisessa työryhmässä, jossa työskentelee sosiaalityöntekijäkollegoita, sosionomeja, asiakasneuvojia ja -sihteereitä.
– Asiakasohjaus on sosiaalihuollon palvelu, joka ohjaa asiakasvirtoja, tekee ensivaiheen tuen tarpeen mukaiset päätökset, arvioi uusien asiakkaiden tuen tarpeen ja auttaa asiakasta saamaan tarvitsemansa palvelut.
– Asiakasohjauksen työn yleisenä tavoitteena on rakentaa oikea-aikaisesti sosiaalihuollon asiakkaan tarpeita vastaava palvelujen kokonaisuus ja sovittaa ne yhteen muiden toimijoiden tarjoamien mahdollisuuksien kanssa.
– Työikäisten asiakasohjauksen tehtäviin sisältyvät neuvonta ja ohjaus, virka-aikainen sosiaalipäivystys ja akuutit sosiaalihuollon tehtävät, sosiaalihuoltolain mukainen tuen tarpeen arviointi ja päätöksenteko taloudellisesta tuesta. Asiakasohjaus antaa myös konsultaatiotukea muille ammattilaisille ja toimii yhteistyössä asiakkaan sidosryhmien ja muun viranomaisverkoston kanssa. Asiakasohjauksessa ei ole pitkäaikaisia suunnitelmallisia asiakkuuksia.
– Sosiaalityöntekijän työ kohdentuu erityistarpeisiin asiakkaisiin: palvelutarpeen arviointiin ja sosiaalipäivystystehtäviin.

Työikäisten asiakasohjauksen työyhteisössä työskentelee noin 25 ammattilaista. Käytössämme on ProConsona-OMNI360-asiakastietojärjestelmä ja ajanmukaiset työvälineet. Toimipisteemme sijaitsevat Hyvinkäällä ja Järvenpäässä, mutta palvelemme koko hyvinvointialuetta. Meillä on mahdollisuus työnohjaukseen ja kouluttautumiseen sekä etätyöhön kohtaavan asiakastyön lisäksi.

Tehtävään edellytettävä tutkinto:

– Kelpoisuusehtona on sosiaalihuollon ammattihenkilölain (817/2015) 7§:n ja -asetuksen (153/2016) mukaisesti kelpoisuus ja oikeus harjoittaa sosiaalityöntekijän ammattia.
– Kelpoisten hakijoiden puuttuessa huomioimme viransijaisuuteen myös opiskelijat, joilla on riittävät edellytykset tehtävän hoitamiseen.

Hakijalta odotamme:

– Tehtävässä edellytetään työkokemusta sosiaalihuollon palveluista sekä viranhoitoon liittyvän lainsäädännön, palveluverkoston ja -prosessien tuntemista sekä kykyä näiden monipuoliseen soveltamiseen käytännön työssä.
– Tehtävän menestyksellinen hoitaminen vaatii asiakaslähtöistä ajattelua, hyviä vuorovaikutus-, yhteistyö- ja organisointitaitoja, perustason ict-osaamista sekä ongelmanratkaisukykyä vaihtuvissa tilanteissa.

Yhteydenotot:

– asiakasohjauksen esihenkilö Merja Degerlund puh. 050 497 2789, merja.degerlund@keusote.fi.

Lisätiedot palvelussuhteesta tietoja:

– Vakituinen virkasuhde (2 kpl) 1.3.2025 tai 3.4.2025 alkaen tai sopimuksen mukaan.
– Tehtäväkohtainen palkka on 4198,37 e/kk. Lisäksi maksamme työkokemukseen perustuvaa lisää.
– Työaika on virka-aikainen 37,75 h/vk ja liukuva.
– Tehtävään valitun on toimitettava nähtäväksi lain nro 504/2002 (laki lasten kanssa työskentelevien rikostaustan selvittämisestä) mukainen rekisteriote.
– Välittömässä potilas- ja asiakastyössä edellytetään tartuntatautilain 48 §:n edellyttämää rokotussuojaa ja ja 55 §:n mukaista hengityselinten tuberkuloosia koskevaa selvitystä.
– Valinta on ehdollinen, kunnes virkaan valittu on toimittanut hyväksyttävän lääkärintodistuksen terveydentilastaan.
– Koeaika on 6 kuukautta.
– Alkuperäiset työ- ja opiskelutodistukset esitetään mahdollisen haastattelun yhteydessä.
– Tutustu rekrytointisivuston kautta Keusoteen sekä rekrytointiprosessiimme. Lue myös meidän työsuhde-eduistamme [www.keusote.fi/rekry](//www.keusote.fi/rekry).

Hakuaika päättyy 20.2.2025 klo 14.00.

Lähde: Työmarkkinatorin asiakastietojärjestelmä


Katso kaikki työpaikat: kaikkityopaikat.fi/tyopaikat

Tagit: