Kuvaus
Haluatko työskennellä merenläheisessä, dynaamisessa ja hyvinvoivassa kunnassa vain puolen tunnin ajomatkan päässä pääkaupunkiseudulta? Liity osaavaan ja motivoituneeseen joukkoomme työskentelemään Iloisen Inkoon hyväksi.
Inkoon kunta hakee
rakennusvalvontapäällikköä vakinaiseen virkaan 3.2.2025 alkaen
tai sopimuksen mukaan.
Inkoon rakennusvalvonta on osa rakennus- ja ympäristötoimialaa, johon kuuluu rakennusvalvonnan lisäksi ympäristönsuojelu ja kaavoitus. Rakennusvalvonnassa työskentelee rakennusvalvontapäällikön lisäksi rakennustarkastaja, hallinnon suunnittelija sekä hallintoassistentti.
Rakennusvalvontapäällikkö toimii kunnan rakennusvalvontaviranomaisen, rakennus- ja ympäristölautakunnan alaisena. Rakennusvalvontapäällikön esihenkilönä toimii kaavoituspäällikkö. Työtehtävät määräytyvät 2025 alkaen rakentamislain mukaisesti.
Rakennusvalvontapäällikkö tekee tiivistä yhteistyötä rakennus- ja ympäristötoimialan muiden yksiköiden, teknisen toimialan, sekä muiden viranomaistahojen kanssa.
Tehtäviin kuuluu muun muassa yksikön taloudesta huolehtiminen (talousarviovastuu), vaativien rakentamislupien käsittely, rakentamisen neuvonta ja ohjaus, kaavojen tulkinta, lausuntojen antaminen kaavaehdotuksista, sekä rakennetun alueen yleinen valvonta.
Tehtävässä menestyminen edellyttää kykyä toteuttaa uuden lainsäädännön edellyttämät muutokset organisaation toiminnassa, paineensietokykyä ja hyviä vuorovaikutustaitoja.
Koulutusvaatimuksena on soveltuva teknisen alan korkeakoulututkinto. Hakijalta edellytetään aikaisempaa kokemusta rakennusvalvonnasta. Kielitaitovaatimuksena on vähintään erinomainen kielitaito yhdessä ja hyvä kielitaito toisessa kotimaisessa kielessä. Kuntamme on kaksikielinen, joten viranhaltija saa päivittäin toimia molemmilla kotimaisilla kielillä.
Hakijalle eduksi katsotaan rakentamiseen liittyvän lainsäädännön, kaavoituksen, sekä julkishallinnollisten prosessien erinomainen tuntemus ja asiakaspalveluosaaminen.
Valitun tulee ennen tehtävän vastaanottamista toimittaa hyväksyttävä lausunto terveydentilastaan. Viran täytössä noudatetaan kuuden (6) kuukauden koeaikaa.
Hakemus viimeistään 2.12.2024 sähköisellä hakemuslomakkeella osoitteessa www.kuntarekry.fi. Liitäthän hakemukseesi tutkinto- ja työtodistukset. Haastattelut aloitamme jo rekrytointiajan aikana.
Odotamme yhteydenottoasi!
, Vill du jobba i en havsnära, dynamisk och välmående kommun, bara en halvtimmes bilfärd från huvudstadsregionen? Bli en del av vår kunniga och motiverade personal som jobbar för att Ingå ska leva upp till sin slogan Glad i Ingå.
Ingå kommun söker en
byggnadstillsynschef till en fast tjänst fr.o.m. 3.2.2025
eller enligt överenskommelse.
Byggnadstillsynen i Ingå utgör en del av byggnads- och miljösektorn där även miljöskyddet och planläggningen ingår. Inom byggnadstillsynen arbetar utöver byggnadstillsynschefen också byggnadsinspektören, förvaltningsplaneraren och förvaltningsassistenten.
Byggnadstillsynschefen är underställd kommunens byggnadstillsynsmyndighet, byggnads- och miljönämnden. Planläggningschefen är byggnadstillsynschefens närmaste chef. Från och med 2025 fastställs arbetsuppgifterna i enlighet med bygglagen.
Byggnadstillsynschefen har ett nära samarbete med de andra enheterna inom byggnads- och miljösektorn, tekniska sektorn och andra myndigheter.
Till uppgifterna hör bland annat att ta hand om enhetens ekonomi (budgetansvar), behandling av krävande bygglov, byggnadsrådgivning och -handledning, tolkning av detalj- och generalplaner, att ge utlåtanden om planförslag samt att i allmänhet övervaka över det bebyggda området.
För att vara framgångsrik i rollen som byggnadstillsynschef ska den sökande ha förmåga att verkställa ändringarna i den nya lagstiftningen i organisationens verksamhet. Hen ska vara stresstålig och ha goda kommunikationsfärdigheter.
Behörighetskraven är lämplig teknisk högskoleexamen. Därtill förutsätts att den sökande har tidigare erfarenhet inom byggnadstillsynsbranschen. Språkkravet är åtminstone utmärkta kunskaper i det ena och goda kunskaper i det andra inhemska språket. Vår kommun är tvåspråkig så tjänsteinnehavaren får dagligen arbeta på båda inhemska språken.
Utmärkt kännedom om byggnadslagstiftningen, planläggning och den offentliga förvaltningens processer samt kunskap i kundbetjäning räknas som merit.
Den valda ska innan tjänsten tillträds lämna ett godtagbart utlåtande om sitt hälsotillstånd. Vid besättandet av tjänsten tillämpas en prövotid på sex (6) månader.
Lämna in din ansökan senast 2.12.2024 via det elektroniska ansökningsformuläret på adressen www.kuntarekry.fi. Bifoga också dina examens- och arbetsintyg. Vi intervjuar redan under rekryteringstiden.
Lähde: Työmarkkinatorin asiakastietojärjestelmä