Kuvaus

Etsimme rahastojemme hallinnointitoiminnolle vetäjää Ålandsbanken Rahastoyhtiöön. Hallinnointitoiminnolla on tärkeä rooli varainhoidossamme, sen vastuulla ovat muun muassa sijoitusrahastojemme arvonlaskenta, myynnin tuki ja viestintä. Hallinnoitavien varojemme määrä on noin 10 miljardia euroa. Liiketoimintamme kasvaa ja tulevaisuudessa kansainvälistyy entisestään.

Rahastojen hallinnointitoiminto hallinnoi sekä UCITS- että vaihtoehtoisrahastojmme, joihin kuuluvat esimerkiksi Ålandsbanken Asuntorahasto Erikoissijoitusrahasto, Ålandsbanken Tuulivoima Erikoissijoitusrahasto ja Ålandsbanken Merituuli I Ky -rahastot. Hallinnointitoiminnon vetäjänä teet tiivistä yhteistyötä sekä Helsingissä että Tukholmassa sijaitsevien rahastojen salkunhoitotiimiemme kanssa.

Oletko rahastojen hallinnointitoiminnon vetäjänämme kunnianhimoinen ja motivoitunut kehittämään kasvavaa liiketoimintaamme sekä hoitamaan ja parantamaan järjestelmiä ja sisäisiä prosessejamme tulevaisuuteen katsoen? Meillä saat mahdollisuuden vaikuttaa ja kehittää, sekä tiimiä että liiketoimintaa yhdessä Rahastoyhtiön muun johdon kanssa. Tiimisi sijaitsee pääasiassa Maarianhaminassa ja raportoit suoraan Rahastoyhtiön toimitusjohtajalle.

Roolisi

– Rahastojen hallinnointitoiminnon vetäjänä päätehtäväsi on vastata rahastojen hallinnoinnin päivittäisestä toiminnasta.

– Vastaat itsenäisesti toiminnon töiden ja resurssien tehokkaasta järjestämisestä ja jakamisesta noin 10 henkilön tiimin kesken.

– Tunnistat ja ratkaiset haasteita sekä seuraat järjestelmällisesti tiimin kehitystä ja tuet johtajuudellasi sen jäsenten kehitystä.

– Osallistut uuden innovointiin mutta seuraat ja kehität myös nykyisiä prosesseja, menettelyjä ja dokumentteja niiden parantamiseksi.

– Tehtävässäsi teet tiivistä yhteistyötä sekä konsernin että ulkoisten kumppaneiden kanssa.

– Olet osa Rahastoyhtiön johtoryhmää.

Profiilisi

– Etsimme henkilöä, jolla on kokemusta Back-Officen tai Middle-Office -toimintojen johtamisesta rahoitusalalla Pohjoismaissa ja joka on tehnyt yhteistyötä eri toimijoiden kanssa Euroopan laajuisesti.

– Tehtävä edellyttää usean vuoden työkokemusta vastaavasta tehtävästä ja mielellään hyvää pääomamarkkinoiden tai rahoitusalan tuntemusta. Sinulla on talousosaamista ja kokemusta rahoitusmarkkinoista.

– Muutosjohtaminen motivoi sinua arjessa ja viihdyt tehtävässä, jossa vastaat tiimin toiminnan kehittämisestä.

– Suomen ja ruotsin kielen (konsernikieli) lisäksi edellytämme hyvää englannin kielen taitoa.

Työskentely Ålandsbankenissa

Täältä voit lukea mitä tarjoamme sinulle, joka tulet osaksi Ålandsbankenin tiimiä.

Haluatko kuulla lisää?

Tarkempia tietoja antaa toimitusjohtaja Carola Nilsson +358 40 824 4196 maanantaina 7.11 kello 12:00-14:00.

Hakuaika päättyy 25.11.2024. Aloitamme haastattelut jo ennen hakuajan päättymistä, joten lähetäthän hakemuksesi mahdollisimman pian., Vi söker en Chef för Fondadministrationen till Ålandsbankens Fondbolag.

Fondadministrationen är i en bärande roll inom vår Kapitalförvaltning med ansvar för våra placeringsfonders värdeberäkning, säljstöd och kommunikation. Vårt förvaltade kapital uppgår till cirka 10 miljarder euro. Vår verksamhet växer och kommer att bli ännu mer internationell i framtiden.

Fondadministrationen administrerar såväl våra UCITS-fonder som våra specialplaceringsfonder, exempelvis Ålandsbanken Bostadsfond Specialplaceringsfond, Ålandsbanken Vindkraft Specialplaceringsfond och Ålandsbanken Havsvind I Kb. Som chef för fondadministrationen arbetar du tätt med våra portföljförvaltningsteam som finns både i Helsingfors och i Stockholm.

Motiveras du som ledare för vår fondadministration av att vara med och utveckla vår växande affär, förbättra och förvalta system och interna processer samt har ett framåtsträvande tänk? Hos oss kommer du att kunna påverka och utveckla, både teamet och verksamheten, tillsammans med Fondbolagets ledning. Ditt team är beläget främst i Mariehamn och du rapporterar direkt till Fondbolagets vd.

Din roll
– Som chef för fondadministrationen är din huvudsakliga arbetsuppgift att ansvara för den dagliga verksamheten inom fondadministrationen.
– Du ansvarar självständigt för en effektiv fördelning av arbete och resurser inom teamet som består av cirka 10 personer.
– Du identifierar och löser utmaningar, följer strukturerat upp teamets utveckling och stöder medarbetarnas utveckling med ditt ledarskap.
– Du deltar i nyutveckling men följer upp och utvecklar även befintliga processer, rutiner och dokumentation för att förbättra dem ytterligare.
– I din roll har du ett nära samarbete med både koncernen och externa partners.
– Du är en del av Fondbolagets ledningsgrupp.

Din profil
– Vi söker dig som har erfarenhet av att driva en Back-Office eller Middle-Office-verksamhet inom finanssektorn i Norden och har samarbetat med olika aktörer inom Europa.
– Rollen förutsätter mångårig arbetslivserfarenhet i motsvarande roll och gärna goda kunskaper inom kapitalmarknads- eller finansieringsbranschen. Du har ekonomisk kunskap och erfarenhet av finansmarknaden.
– Du drivs av förändring och ledarskap i vardagen, samt trivs i en roll där du ansvarar för ett teams verksamhet och utveckling.
– Förutom svenska (koncernspråk) och finska förutsätter vi goda kunskaper i engelska.

Att arbeta på Ålandsbanken
Här kan du läsa mer om vad vi erbjuder dig som blir en del av laget Ålandsbanken!
https://www.alandsbanken.fi/sv/om-oss/karriar/arbeta-pa-alandsbanken

Vill du veta mer?
Närmare information ges av vd Carola Nilsson +358 40 824 4196 måndagen den 7.11 klockan 12:00-14:00.

Ansökningstiden går ut 21.11.2024. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, så vänta inte med din ansökan!

Lähde: Työmarkkinatorin asiakastietojärjestelmä