Kuvaus

Mikkelin kaupunki hakee vakinaiseen työsuhteeseen

PALVELUNEUVOJAA

työllisyyspalvelujen asiakasvastaanottoon Mikkelin seudun työllisyyspalveluihin. Palveluneuvojan tehtävä sijoittuu Mikkeliin, mutta työ voi sisältää tehtäviä myös muissa työllisyysalueen kunnissa.
Mikkelin seudun työllisyysalueeseen kuuluu Mikkelin lisäksi Hirvensalmi, Juva, Kangasniemi, Mäntyharju ja Puumala. Mikkelin kaupunki toimii työllisyysalueen vastuukuntana.
Mikkelin seudun työllisyyspalvelut edistävät nopeaa työllistymistä sekä lisäävät työllisyyspalveluiden yhdenvertaista saatavuutta, vaikuttavuutta ja monipuolisuutta. Panostamme erityisesti lähipalveluiden toteuttamiseen, tiiviiseen yhteistyöhön kuntien elinvoima- ja yrityspalveluiden sekä alueen muiden toimijoiden kanssa.

TEHTÄVÄN KUVAUS
Palveluneuvojan tehtävänä on palvella asiakkaita työllisyyspalvelujen asiakasvastaanotossa. Tehtäviin kuuluu asiakkaita ohjaaminen oikeisiin palveluihin, asiakirjojen ja hakemusten vastaanotto sekä muu asiakastyötä tukeva neuvonta ja hallinnollinen työ. Palveluneuvoja toimii asiakasrajapinnassa yhteistyössä työllisyysasiantuntijoiden ja muiden toimijoiden kanssa ja edistää osaltaan asiakkaiden sujuvaa asiointia.
Tehtävässä korostuvat hyvät asiakaspalvelu- ja vuorovaikutustaidot, kyky ohjata asiakkaita itsenäiseen asiointiin sekä valmius ratkaista arjen palvelutilanteita nopeasti ja asiakaslähtöisesti. Palveluneuvoja huolehtii myös asiakasvastaanoton käytännön sujuvuudesta ja tiedottamisesta, ajanvarauksista sekä tarvittavista taustaselvityksistä.

Työssä hyödynnetään sähköisiä asiakas- ja viranomaisjärjestelmiä, joten tehtävässä tarvitaan hyvää tietoteknistä osaamista. Tehtävä voi sisältää myös osallistumista palveluiden kehittämiseen sekä perehdytyksen antamista uusille työntekijöille.

VAATIMUKSET

Kelpoisuusvaatimuksena on soveltuva ammatillinen tutkinto tai muu tehtävään soveltuva koulutus. Eduksi katsotaan kokemus asiakaspalvelutehtävistä, erityisesti julkisessa hallinnossa, sekä työllisyyspalveluihin liittyvien prosessien ja lainsäädännön tuntemus. Edellytämme sujuvaa suomen kielen suullista ja kirjallista taitoa. Muu kielitaito katsotaan eduksi.

Arvostamme asiakaslähtöistä työotetta, huolellisuutta, kykyä omaksua uusia asioita nopeasti sekä hyvää paineensietokykyä vaihtelevissa asiakastilanteissa. Tehtävä edellyttää myös tiimityötaitoja ja valmiutta toimia joustavasti muuttuvissa tilanteissa.

Viikoittainen työaika on 38,25 tuntia viikossa. Palkkaus ja palvelussuhteen ehdot KVTES:n mukaan. Tehtäväkohtaisen palkan lisäksi voidaan maksaa työkokemuslisää aiemman työkokemuksen perusteella.

Tehtävään haetaan sähköisellä hakulomakkeella Kuntarekryn kautta 21.5.2025 klo 12.00 mennessä. Kelpoisuuden osoittavat todistukset esitetään mahdollisen haastattelun yhteydessä, eikä niitä tarvitse liittää hakemukseen. Valitulle asetetaan koeaika.

Lähde: Työmarkkinatorin asiakastietojärjestelmä