Kuvaus

Kundansvarig arbetar som en del av kundstyrningsteamet i Vichtis-Högfors-Lojo, men det primära arbetsområdet är Lojo. Arbetet kan delvis utföras på distans på ett flexibelt sätt enligt separat överenskommelse inom arbetsenheten. Kundansvarigs arbetsuppgifter inkluderar mångsidig vägledning och rådgivning av kunder, bedömning av servicebehov, serviceledning, ansökan om nödvändiga förmåner, upprättande av vård- och serviceplaner samt organisering av tjänster och beslutsfattande om tillhandahållande av tjänster enligt socialvårdslagen. Kundansvarig fungerar också som stöd för andra medlemmar i det tvärprofessionella teamet.

Behörighetskrav: Lämplig högskoleexamen (behörighet enligt socialvårdslagen (1301/2014) 46a§ (292/2016).

I tjänsten krävs god kännedom om verksamhetsområdet, erfarenhet av bedömning av servicebehov och serviceledning samt förmåga att arbeta i ett tvärprofessionellt nätverk. I tjänsten krävs vaccinationsskydd enligt 48§ i smittskyddslagen samt tuberkulosutredning enligt §55 i smittskyddslagen.
De som väljs till tjänsten/anställningen ombeds ibland att lämna ett narkotikaintyg enligt Västra Nylands välfärdsområdes drogprogram.
Den som väljs till tjänsten måste lämna ett straffregisterutdrag enligt lag 741/2023 28 § som är nödvändigt för att utreda brottsbakgrund för personer som arbetar med äldre personer.

Vi uppskattar god muntlig och tillfredsställande skriftlig kunskap i båda inhemska språken, samordningsförmåga, självständighet, stresstålighet och IT-kompetens. För att arbetet ska flyta smidigt är användning av egen bil nödvändig.

Arbetsplatsens namn och adress: Seniorinfo, Liessaarigatan 3, 08100 Lojo.
Arbetstid: 38h 15 min/vecka
Den sökta tjänsten är en tjänsteförhållande. Tjänsten är fast.

Vi är medarbetare för förändring. Vi förnyar modigt det som behöver förbättras och bevarar det som fungerar. Vi satsar på varje anställds välbefinnande och vill erbjuda mångsidiga förmåner för vår personal. Vi erbjuder lunchförmån och du får 200€ per år som du kan använda enligt dina önskemål för kultur-, välbefinnande-, sport- eller resebiljettförmåner. Dessutom har du möjlighet att utveckla din egen kompetens med hjälp av Eduhouse och Oppiportis omfattande webbutbildningar.

Denna arbetsplatsannons har översatts till svenska med hjälp av artificiell intelligens., Asiakasvastaava työskentelee osana Vihti-Karkkila-Lohja asiakasohjaustiimiä, mutta ensijainen työskentelyalue on Lohja.
Työtä on mahdollista tehdä työyksikössä erikseen sovittavalla tavalla joustavasti osin myös etätyönä.
Asiakasvastaavan työtehtäviin kuuluu asiakkaiden monipuolinen ohjaus ja neuvonta, palvelutarpeen arviointi, palveluohjaus, tarvittavien etuuksien hakeminen, hoito- ja palvelusuunnitelmien laatiminen ja palveluiden järjestäminen sekä päätöksenteko sosiaalihuoltolain mukaisten palveluiden antamisesta. Asiakasvastaava toimii myös muun moniammatillisen tiimin tukena.

Kelpoisuusvaatimus: Soveltuva korkeakoulututkinto (sosiaalihuoltolain (1301/2014) 46a§ (292/2016) mukainen pätevyys).

Tehtävässä edellytetään toiminta-alueen hyvää tuntemusta, kokemusta palvelutarpeen arvioinnista ja palveluohjauksesta, sekä kykyä toimia moniammatillisessa verkostossa. Tehtävässä edellytetään tartuntatautilain 48§:n mukaista rokotussuojaa, sekä tartuntatautilain §55:n mukaista tuberkuloosiselvitystä.

Virkaan/työsuhteeseen valituilta pyydetään satunnaisesti Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen päihdeohjelman mukaista huumausainetodistusta.

Virkaan valitun on esitettävä itseään koskeva lain 741/2023 28 §:n mukainen iäkkäiden henkilöiden kanssa työskentelevän rikostaustan selvittämiseksi tarpeellinen rikosrekisteriote.

Arvostamme molempien kotimaisten kielten hyvää suullista ja tyydyttävää kirjallista taitoa, koordinointikykyä, itseohjautuvuutta, paineensietokykyä ja ICT-osaamista. Työn sujumisen kannalta oman auton käyttö on välttämätön.

Työpaikan nimi ja osoite: Seniori-info, Liessaarenkatu 3, 08100 Lohja.
Työaika: 38h 15 min/vko
Haettava tehtävä on virkasuhteinen.
Tehtävä on vakinainen.

Olemme muutoksen tekijöitä. Uudistamme rohkeasti sen, mikä kaipaa parannusta, ja säilytämme sen, mikä toimii. Panostamme jokaisen työntekijämme hyvinvointiin ja haluamme tarjota monipuolisia etuja henkilöstöllemme. Tarjoamme lounasedun ja saat käyttöösi vuodessa 200 €, jonka voit käyttää toiveidesi mukaan kulttuuri-, hyvinvointi-, liikunta- tai matkalippuetuuksiin. Lisäksi pääset kehittämään omaa osaamistasi Eduhousen ja Oppiportin laajojen verkkokoulutusten avulla.

Lähde: Työmarkkinatorin asiakastietojärjestelmä


Katso kaikki työpaikat: kaikkityopaikat.fi/tyopaikat