Kuvaus
Etsimme tiimiimme Joensuuhun TALOUSHALLINNON ASIANTUNTIJAA.
Tässä roolissa vastaat saapuvien maksujen ja tiliotteiden käsittelystä, perinnästä ja luotonvalvonnasta. Tehtäväsi on varmistaa maksujen oikea-aikainen kohdistaminen, vastata asiakkaiden laskuihin ja tilauksiin liittyviin kyselyihin sekä tukea yrityksen kassavirtaa hallinnoimalla avoimia saatavia ja asiakkaiden luottorajoja.
Keskeiset vastuut:
-Saapuvien maksujen seuranta ja pankkitilien täsmäytys: Kirjaat saapuvat maksut ja tiliotteet järjestelmään ja huolehdit, että maksut kohdistuvat oikeille asiakkaille
-Luotonvalvonta: Seuraat ja hallinnoit asiakkaiden luottorajoja sekä vapautat toimituksia luottorajojen mukaisesti. Arvioit asiakkaiden maksukykyä ja teet yhteistyötä myynnin, tilauskäsittelyn ja lähettämön kanssa pitääksesi heidät ajan tasalla asiakkaiden tilanteesta.
-Perintä ja saatavien hallinta: Seuraat erääntyneitä laskuja, lähetät maksumuistutuksia asiakkaille sekä teet yhteistyötä perintätoimiston kanssa
-Asiakastuki: Vastaat asiakkaiden kyselyihin liittyen mm. avoimiin saldoihin, maksuihin ja toimituskieltoihin
-Raportointi: Laadit erilaisia raportteja esimerkiksi avoimien ja perinnässä olevien saatavien tilanteesta. Osallistut kuukausi- ja tilinpäätösraportointiin yhdessä muun taloustiimin kanssa sekä muiden mahdollisten ad hoc -raporttien laatimiseen tarvittaessa.
-Prosessien ja järjestelmien kehittäminen: Osallistut erilaisiin prosessien ja järjestelmien kehittämishankkeisiin, kuten ERP-testaukseen.
Koulutus, työkokemus ja henkilökohtaiset taidot:
-Kaupallisen alan ammatillinen koulutus tai tradenomin tutkinto.
-Perustiedot kirjanpidosta, arvonlisäverotuksesta sekä saatavien perinnästä.
-Aiempi työkokemus vastaavista tehtävistä on etu, mutta otamme huomioon myös vastavalmistuneet tai opintojensa loppusuoralla olevat hakijat, jotka ovat valmiita kasvamaan rooliin.
-Hyvät taidot Microsoft Officesta. Kokemus Microsoft AX – toiminnanohjausjärjestelmästä tai Oracle Hyperion Financial Management ohjelmasta katsotaan eduksi.
-Tarkkuus, huolellisuus ja järjestelmällisyys on tehtävässä tärkeää.
-Hyvät viestintä- ja vuorovaikutustaidot suomeksi, lisäksi tarvitset työssäsi jonkin verran myös englannin kieltä.
-Kyky työskennellä ja tehdä päätöksiä itsenäisesti, mutta myös osana tiimiä.
-Hyvät analyyttiset ja ongelmanratkaisutaidot sekä asiakaskeskeinen lähestymistapa ongelmien ratkaisemiseen.
-Kyky sietää rutiinityötä ja työskennellä määräaikojen puitteissa.
Kiinnostuitko?
Kerro itsestäsi ja lähetä hakemuksesi mukaan lukien CV ja palkkatoive, viimeistään 8. joulukuuta 2024. Lisätietoja tehtävästä antaa Tiina Tarén-Eronen, talouspäällikkö, puh. +358 50 347 2620 torstaina 28. marraskuuta klo 9-11 tai perjantaina 29. marraskuuta klo 13-15.
Käymme hakemuksia läpi jo hakuaikana, joten ethän aikaile, vaan lähetä hakemuksesi pian!
Osana rekrytointiprosessia valitulle hakijalle tehdään perusmuotoinen henkilöturvallisuusselvitys
Lähde: Työmarkkinatorin asiakastietojärjestelmä