Kuvaus

Haemme nyt osaavaa ja motivoitunutta

KIRJANPITÄJÄÄ

vahvistamaan taloushallinnon tiimiämme ja ottamaan kokonaisvastuun kunnan kirjanpidosta. Tarjoamme monipuolisen ja vastuullisen tehtävän, jossa pääset kehittämään ammattitaitoasi ja vaikuttamaan kunnan talouden hallintaan ja kehittämiseen osana osaavaa työyhteisöä.

Vihdin kunta on kehittyvä ja aktiivinen työnantaja, joka panostaa laadukkaisiin palveluihin, osaavaan henkilöstöön ja jatkuvaan kehittämiseen. Meillä pääset tekemään merkityksellistä työtä kuntalaisten hyväksi, innostavassa ja asiantuntevassa työyhteisössä.

Kirjanpitäjän tehtävässä vastaat kunnan kirjanpidon kokonaisuudesta. Työhösi kuuluu päivittäisten kirjanpitotoimintojen hoitaminen, tilinpäätöksen valmistelu sekä raportointi muun muassa Valtiokonttorille. Osallistut talousraporttien laatimiseen ja analysointiin sekä toimit tiiviissä yhteistyössä muiden taloushallinnon ammattilaisten kanssa. Lisäksi tehtäviisi sisältyy ostolaskujen käsittely ja maksatus. Tehtävässä menestyminen edellyttää tarkkaa ja huolellista työskentelyotetta, itsenäisyyttä sekä kykyä toimia yhteistyössä erilaisissa tilanteissa.

Edellytämme tehtävään soveltuvaa korkeakoulututkintoa, esimerkiksi tradenomin koulutusta, sekä aiempaa kokemusta kirjanpidon tehtävistä, erityisesti julkishallinnossa. Hyvät IT-taidot ja kokemus taloushallinnon järjestelmistä ovat välttämättömiä.

Vuoden 2025 aikana kunnassa toteutetaan laaja talous- ja palkkahallinnon järjestelmäuudistus, joka otetaan käyttöön vuoden 2026 alussa. Tämän vuoksi toivomme, että valittu henkilö voi aloittaa tehtävässään viimeistään elokuussa 2025, jotta hän voi osallistua uuden järjestelmän ja kirjanpidon määrittelytyöhön. Varsinaiset kirjanpidon toiminnot siirtyvät uuden järjestelmän piiriin vuoden 2026 alusta. Vuoden 2025 tilinpäätöksestä vastaa vielä Sarastia Oy.

Tarjoamme sinulle vakituisen työsuhteen, hyvät mahdollisuudet kehittyä ja kouluttautua työssäsi sekä kannustavan ja ammattitaitoisen työyhteisön tuen. Meillä saat mahdollisuuden vaikuttaa ja kasvaa taloushallinnon asiantuntijana kehittyvässä kunnassa. Fyysisesti työ sijoittuu Vihdin kunnantalolle talouspalveluiden yksikköön. Tehtävää on mahdollista hoitaa osittain etänä tai myös neuvotellen kokonaan etänä. Tehtävän tehtäväkohtainen palkka työsuhteen alussa on 3087,86 €/kk.

Hae tehtävään Kuntarekryn kautta ja tule mukaan rakentamaan Vihdin kunnan menestystarinaa! Hakemuksesi voit lähettää 9.6.2025 klo 12.00 mennessä Kuntarekryn sähköisellä lomakkeella osoitteessa www.kuntarekry.fi. Haastattelut järjestetään viikolla 25.

Lähde: Työmarkkinatorin asiakastietojärjestelmä

Tagit: