Kuvaus
Henkilökohtaisen avustajan tehtävät määräytyvät asiakaskohtaisesti, mutta ovat pääsääntöisesti vapaa-ajan ja arjen tukemiseen liittyviä. Avustajalta odotetaan hyviä sosiaalisia taitoja ja halua auttaa ihmisiä arjen haasteiden keskellä. Työtä tehdään omalla persoonalla. Asiakkaan ja avustajan välinen yhteistyön syntyminen on erityisen tärkeää, jotta molemmin puoleinen luottamus syntyy ja kokemus on molemmille mahdollisimman positiivinen sekä antoisa.
Tunnit määräytyvät asiakkaalle myönnetyn palvelusetelin perusteella. Työ on hyvinkin itsenäistä, mutta olemme työnantajana aina tukenasi ja helposti tavoitettavissa. Oman auton käyttö ei ole pakollista, mutta voi helpottaa siirtymistä asiakkaiden luokse.
Lähde: Työmarkkinatorin asiakastietojärjestelmä