Kuvaus

Vill du vara med och skapa framtidens trygga och tillgängliga Mariehamn?
Vi söker en bemanningskoordinator till barnomsorgen – en viktig roll i ett samhälle där livskvalitet, delaktighet och hållbarhet står i centrum. Hos oss får du vara med och bidra till att barnomsorgen fungerar varje dag, för både barn, vårdnadshavare och medarbetare. Som anställd på Mariehamns stad har du möjlighet att ta del av våra fina personalförmåner inom motion, kultur och välmående.

OM ROLLEN
Som bemanningskoordinator ansvarar du för att planera och samordna bemanningen inom stadens daghem. Du arbetar nära daghemsföreståndarna och ser till att rätt personal finns på plats vid rätt tidpunkt – både i det dagliga och vid akuta behov.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
– Schemaläggning och bemanning för samtliga daghem, inklusive skiftes- och sommarverksamhet
– Anställning och introduktion av korttidsvikarier samt hantering av vikarier i Kuntarekry
– Snabb hantering av oplanerad frånvaro och beredskapsbemanning
– Samarbete med HR kring annonsering, redovisning och uppföljning
– Analys av personalbehov och anpassning av bemanning vid förändringar
– Deltagande i barnomsorgens beredskap enligt schema
– Koordinering av praktikplatser och Erasmus+/Nordplus-ansökningar för barnomsorg och grundskola
– Systemansvarig för bemanningssystemet

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
– Har en merkantil utbildning eller annan lämplig examen på minst gymnasienivå
– Har erfarenhet av bemanning, administration eller samordningsarbete, gärna inom offentlig sektor eller barnomsorg
– Är strukturerad, självgående och lösningsorienterad
– Har mycket god samarbetsförmåga och kommunikationsförmåga
– Har god datorvana och lätt för att sätta dig in i nya system
– Erfarenhet av schemaläggningssystem och Kuntarekry är meriterande.

PRAKTISK INFORMATION
Placering: Bildningskansliet, Mariehamns stad
Anställningsform: Tillsvidare, arbetsavtalsförhållande
Arbetstid: 06:45-15:00, heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Lön: Enligt Akta (2934 euro/månad, tillkommer eventuella tillägg)
Prövotid: 6 månader

REKRYTERINGSPROCESSEN
Urvalet sker fortlöpande och intervjuer kan påbörjas innan ansökningstidens slut.För att säkerställa en rättvis och inkluderande rekrytering använder vi anonymiserade ansökningar i det första steget. Det innebär att uppgifter som namn, ålder, kön och andra personliga identitetsuppgifter döljs. Därför begär vi inte in personligt brev. Istället är det av största vikt att du noggrant fyller i din ansökan – det är utifrån denna information vi gör ett kompetensbaserat urval. Vårt mål är att alla sökande ska ha samma möjlighet att visa vad de kan bidra med.

Varmt välkommen med din ansökan via länken i denna annons!

Den som har valts ska inom en månad efter valet uppvisa ett straffregisterutdrag enligt lagen om kontroll av brottslig bakgrund hos personer som arbetar med barn (Lag 504/2002) för att valet ska vinna laga kraft.

Vi undanber oss kontakt från bemanningsföretag

Lähde: Työmarkkinatorin asiakastietojärjestelmä