Kuvaus

Haemme viran sijaisuuteen 9.6.2025- 31.8.2026 asiantuntijaa vaativiin ja monipuolisiin henkilöasiakaspalvelun asiantuntijatehtäviin. Valittu henkilö tulee työskentelemään vastuuasiantuntijana erilaisille asiakasryhmille.

Asiantuntijan työssä keskeistä on työnvälitys sekä työnhakija-asiakkaan ohjaaminen työnhaussa ja osaamisensa kehittämisessä. Käytännön työtehtäviin kuuluu työnhakijan neuvonta ja ohjaus, palveluprosessin käynnistäminen, palvelutarpeen tunnistaminen, soveltuvien työllistymistä edistävien palvelujen tarjoaminen sekä työttömyysturva-asioiden selvittäminen. Asiantuntijan tehtävänä on edistää työllisyyttä ja työmarkkinoiden kohtaantoa yhteistyössä työnantajien, koulutuksenjärjestäjien ja muiden verkostojen kanssa, jotta työnhakijat työllistyvät nopeammin ja työnantajat saavat osaavaa työvoimaa.

Asiantuntija vastaa viranomaisena työnhakija-asiakkaan lakisääteisestä palveluprosessista, selvittää asiakkaan työttömyysturvaoikeuden ja antaa sitovia työvoimapoliittisia lausuntoja työttömyysetuuden maksajalle. Asiakkaita palvellaan monikanavaisesti niin kasvokkain, puhelimitse kuin videoyhteyden avulla.

Otamme huomioon kaikki hakuaikana tulleet hakemukset. Voimme käsitellä hakemuksia jo hakuaikana. Valinta tehdään hakuajan päätyttyä sen jälkeen kun haastattelut on saatu päätökseen. Tämän rekrytoinnin haastattelujen suunnitellut ajat ovat: 22.5. ja 23.5.

Käytämme haussa anonyymia rekrytointia. Hakijan nimi, yhteystiedot sekä muut henkilöön viittaavat tiedot ovat piilossa haastatteluun saakka. Kerrothan siis hakemuslomakkeessa tehtävän kannalta olennaisesta osaamisestasi ja kokemuksestasi.

Työpaikan nimi ja osoite: Piispanportti, Piispanportti 10A, 02200 Espoo
Työaika: 38h 15min/viikko
Haettava tehtävä on virkasuhteinen.
Tehtävä on määräaikainen ajalle 9.6.2025- 31.8.2026 tai kunnes sijainen palaa tehtäväänsä

Kelpoisuusvaatimukset: soveltuva korkeakoulututkinto

Tehtävässä edellytetään erinomaisia vuorovaikutus- ja yhteistyötaitoja sekä positiivista ja kehittämismyönteistä asennetta. Tehtävä edellyttää valmiutta toimia viranomaisroolissa, työtä ohjaavien lakien, ohjeiden ja määräysten soveltamista ja itsenäistä päätöksentekoa asiakkaan palvelutarve huomioiden. Edellytämme oma-aloitteisuutta, tiedonhankintataitoja, kokonaisuuden hahmottamiskykyä, oman työn organisoimisen ja johtamisen taitoa sekä paineensietokykyä.

Arvostamme monikulttuurisuuden ja vieraskielisten asiakkaiden erityispiirteiden tuntemusta. Lisäksi arvostamme erinomaisia suullisia ja kirjallisia ilmaisutaitoja, neuvottelukykyä verkostoissa sekä hyviä tietoteknisiä taitoja. Toivomme taitoa motivoida asiakasta osaamisensa kehittämiseen sekä markkinoida hänelle soveltuvia palveluja.

Palvelemme asiakkaita ensisijaisesti suomen tai ruotsin kielellä. Käytännön asiakastyössä tarvitsemme lisäksi englannin kielen taitoa. Muu kielitaito katsotaan eduksi.

Espoossa jokaisella työpäivälläsi on merkitys: parannat kaupunkilaisten arkea!

Espoossa jokaisella työpäivälläsi on merkitys: parannat kaupunkilaisten arkea!

Arvostamme osaamistasi ja kannustamme sinua ylläpitämään ja kehittämään ammattitaitoasi. Mahdollistamme sen tarjoamalla monipuolista täydennyskoulutusta, ja tuemme esimerkiksi suomen kielen opiskelua. Tarjoamme myös hyvät henkilöstöedut (mm. lounas-, liikunta- ja työmatkaetu sekä apua vuokra-asunnon hankintaan). Olemme sitoutuneet toteuttamaan työyhteisössämme yhdenvertaisuutta ja monimuotoisuutta. Haluamme, että meillä työskentelee niin eri-ikäisiä ja eri sukupuoliin kuin eri kieli-, kulttuuri- ja vähemmistöryhmiin kuuluvia ammattilaisia.

Mikäli sinulla on kysyttävää tehtävästä, ole yhteydessä lisätietojen antajaan.

Mikäli sinulla on erityistarpeita liittyen esim. työpaikan esteettömyyteen tai olosuhteisiin, voit myös lähettää kysymyksesi keha.rekrytointi@espoo.fi. Selvitämme asian paljastamatta henkilöllisyyttäsi.

Lue työstä, jolla on merkitystä: https://www.esitteemme.fi/espoonrekry/MailView/

Lähde: Työmarkkinatorin asiakastietojärjestelmä