Overview
Senior Brand Manager rakentamisen ja talotekniikan toimialalle
Rakentamisen ja talotekniikan kauppa toimii kahdeksassa maassa: Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Puolassa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Kauppoja on yhteensä noin 500 ja lisäksi ketjut tarjoavat kattavasti verkkokaupan palveluita. Ketjujamme ovat teknisen kaupan asiakkaita palveleva Onninen sekä ammattirakentajia ja kuluttaja-asiakkaita palvelevat K-Rauta, Byggmakker, K-Bygg ja Davidsen. Rautakauppatoimintoja Baltiassa hoitaa yhteisyritys Kesko Senukai.
Etsimme kokenutta tuotebrändien johtamisen ammattilaista vastaamaan K-ryhmän rakentamisen ja talotekniikan kaupan omien merkkien (Prof, Cello, Onnline, Opal, FXA ja Goodiy) brändinhallinnasta ja sen kehittämisestä kaikissa toimintamaissamme. Lisäksi vastaat Suomen ketjubrändiemme (K-Rauta ja Onninen) brändinhallinnasta ja tuesta. Johdat kolmen hengen tiimiä ja teet tiivistä yhteistyötä läpi koko organisaation.
Tehtävänkuvaus
– Vastaat omien merkkien lanseerauksiin liittyvien prosessien tehokkuudesta. Johdat omien merkkien pakkaussuunnittelua ja kehität sitä tiiviissä yhteistyössä muun organisaation kanssa. Pystyt rakentamaan pakkauksistamme alalla erottuvia ja valikoimamielikuvaa vahvistavia medioita. – Tuet omien merkkien tuotteiden kaupallistamista ja markkinointia: yhdessä tiimisi kanssa suunnittelet ja toteutat mm. myynnin tukimateriaaleja, brändikuvauksia, tapahtumia, vaikuttajamarkkinointia, tuotekuvia, esitteitä ja tuotekatalogeja. – Osallistut sovittuihin liiketoiminnan kehitysprojekteihin mm. myymäläkokemuksen kehittämisen osalta. – Vastaat portfoliostrategian ja brändistrategioiden toteutumisesta sekä IPR-oikeuksista kaikissa toimintamaissamme. – Kehität brändiohjeistoja ja brändien graafisia ilmeitä. – Vastaat brändeihin liittyvistä koulutuksista sekä brändityökalujen kehittämisestä ja jalkauttamisesta kaikkiin maihin.
Tehtävään kuuluu sekä strategisempaa suunnittelua, prosessien kehittämistä että konkreettista materiaalien suunnittelua ja tuottamista. Olet systemaattinen ja olet tottunut toimimaan suuressa organisaatiossa laajasti eri sidosryhmien kanssa. Tartut toimeen ja innostat ihmiset mukaan.
Omat merkit ovat meille strateginen kehitysalue. Jos haluat olla mukana nostamassa omat merkkimme seuraavalle tasolle ja sinulla on näyttöjä brändien kehittämisestä ja tuotteiden kaupallistamisesta, tämä tehtävä voi olla juuri sinua varten!
Toivomme sinulta:
– Laaja-alaista markkinoinnin ja brändijohtamisen osaamista ja vähintään 8-10 vuoden kokemusta vaativista markkinoinnin/brändin johtamisen asiantuntijatehtävistä. Erityisesti tuotebrändien johtamisen ja vähittäiskaupan osaaminen ovat hyvä pohja tehtävässä onnistumiselle.
– Merkittävä osa liiketoiminnastamme on B2B-myyntiä, ymmärrys myynnin tuesta ja B2B-liiketoiminnasta on etu.
– Kokemusta työskentelystä kansainvälisessä yrityksessä. Työskentelet sujuvasti suomeksi ja englanniksi. Muiden pohjoismaisten kielten osaamisesta on hyötyä.
– Esihenkilökokemusta ja valmentavaa otetta ihmisten johtamiseen.
– Näyttöjä prosessien kehittämisestä ja muutosjohtamisesta. Kykyä toimia matriisiorganisaatiossa sekä innostaa ihmiset mukaan.
– Kykyä johtaa kokonaisuutta ja ymmärtää laajempia kokonaisuuksia, mutta yhtä lailla kykyä tarttua toimeen ja hands on -asennetta. Olet yksi tiimistä ja pistät itsesi peliin.
Tarjoamme sinulle:
– Monipuolisen ja haastavan tehtävän, jossa pääset kehittämään toimintaa ja rakentamaan uutta.
– Mahdollisuuden työskennellä kansainvälisesti kasvavassa suomalaisessa yrityksessä, jossa omat brändit ovat strateginen kasvualue.
– Osaavat työkaverit. K-ryhmässä on vahva osaaminen kaupan alasta, meillä on tekemisen meininki ja ammattitaitoiset kollegat rinnalla tukemassa kehittymistä ja onnistumista.
– K-ryhmän monipuoliset työsuhde-edut: henkilökunta-alennukset K-ryhmän myymälöissä, vapaa-ajan tapaturmavakuutus, Epassi -etu liikuntaan, hyvinvointiin ja kulttuuriin, sekä erilaisia yhteistyökumppaneidemme tarjoamia alennuksia esimerkiksi liikunnan, hyvinvoinnin, matkailun ja majoituksen parista
Kiinnostuitko?
Lähetäthän hakemuksesi mahdollisimman pikaisesti, viimeistään su 15.6.2025 oheisen linkin kautta. Luemme hakemuksia ja haastattelemme jo hakuajan puitteissa.
Lisätietoja tehtävästä antaa SVP, Marketing and communications Jonna Nummela (jonna.nummela@kesko.fi, puh. 040 484 7933) pe 6.6. klo 14-15 ja pe 13.6 klo 13-14.
Suoritamme valitulle henkilölle huumausainetestauksen koeajan aikana.
Tehdään hyvä kauppa tule K-ryhmään!
Me K-ryhmässä arvostamme monimuotoisuutta ja uskomme, että erilaiset taustat ja näkökulmat ovat avain menestykseen. Pyrimme luomaan työympäristön, jossa jokaisella on mahdollisuus kehittyä. Yhdenvertaisuus, syrjimättömyys ja oikeudenmukaisuus ovat keskeisiä periaatteitamme rekrytoinnissa, palkitsemisessa ja urakehityksessä.
Lähde: Työmarkkinatorin asiakastietojärjestelmä