Overview

Är du proffs på klienthandledning inom småbarnspedagogiken och förskoleundervisningen? Vill du arbeta med en intressant uppgift där du får utveckla servicehandledningsprocesser och testa nya verktyg?

Vi söker nu en projektkoordinator för en visstidsanställning för den tid som ett projekt kring en systemförnyelse pågår (2.6.2025-31.12.2026) inom den finska servicehelheten för småbarnspedagogik och förskoleundervisning.

Vid enheten för servicehandledning arbetar 14 servicehandledare. Vi har hand om handledningsservice och om ansökningsprocesser, kommunikation och nätverksarbete. Vi ansvarar även för att handlägga ansökningar och fatta anknytande beslut inom förskoleundervisningen och småbarnspedagogiken.

Vad skulle din uppgift gå ut på?

Som projektkoordinator skulle du med hjälp av tekniska verktyg sköta processen för val av sökande och stöda servicehandledararbetet. Du koordinerar informationen och rapportering med anknytning till beslutsprocesserna inom servicehandledningen samt sköter dokumentation och tidtabeller för servicehandledningen och för handläggningen av ansökningar. Du deltar i att utveckla processen för servicehandledningen och i att testa nya verktyg.

Till dina uppgifter hör även klientservice, rådgivning och kommunikation inom ovan nämnda ansvarsområden. Du samarbetar med områdeschefer, daghemsföreståndare, förvaltningen och, allt efter behov, med andra samarbetspartner, såsom tjänster för invandrare och barnfamiljer. Dessutom bereder och utreder du de uppgifter som ingår i beslutsprocessen för antagning till småbarnspedagogiken och förskoleundervisningen samt sköter informationsöverföring och kommunikation kring dem.

Vad förväntar vi oss av dig?

Vi söker en person till vårt team som har gedigna kunskaper om innehållet i småbarnspedagogiken och förskoleundervisningen samt om lagstiftning, författningar och kriterier som rör ansökan och tilldelning av platser inom småbarnspedagogiken och förskoleundervisningen. Vi önskar att du har erfarenhet av klienthandledning, rådgivning och beslutsfattande inom småbarnspedagogiken samt kunskap om de system som vi använder för serviceändamål. För att vara framgångsrik i uppgiften krävs utmärkta it-färdigheter, särskilt i användning av Excel.

Vi värdesätter din förmåga att lära dig snabbt och anpassa dig till föränderliga situationer med en flexibel attityd. Du har god kommunikationsförmåga och kommunicerar tydligt och smidigt i olika kommunikationskanaler. Du är skicklig på att sammanställa information och hitta lösningar utifrån den, samtidigt som du klarar av att arbeta självständigt. Dessutom har du en stark koordinations- och organisationsförmåga samt är kundorienterad i ditt arbete. Uppgiften kräver även förmåga att ge servicehandledning på engelska.

Varför just till oss?

Hos oss blir du en del av ett engagerat, utvecklingsorienterat team där allas kompetens och styrkor tillvaratas i planeringen av det gemensamma arbetet. De positiva resultaten i arbetsgemenskapsmätaren i enkäten Kommun10 visar att vår arbetsgemenskap är samarbetsvillig, innovativ och målinriktad. Vi arbetar multilokalt och vårt kontor är beläget i moderna, samhörighetsskapande arbetsutrymmen i Fiskehamnen.

Vad erbjuder vi dig?

Det är viktigt för oss att du kan utföra ett effektfullt arbete som främjar ett gott liv i Helsingfors. Vi vill att du ska lyckas och känna dig entusiastisk i ditt arbete. Vi erbjuder dig mångsidiga möjligheter att växa och utvecklas som yrkesperson. Enligt den färskaste personalenkäten trivs våra medarbetare på vår sektor och upplever att deras arbete är meningsfullt!

Du kan få Finlands största arbetsgivares personalförmåner, såsom Epassi Flex-förmånen på högst 550 euro, som kan användas för arbetsresor samt kultur-, motions- och välbefinnandetjänster. Läs mer om våra personalförmåner och bekanta dig med Helsingfors stad som arbetsgivare på adressen https://www.hel.fi/sv/lediga-jobb/varfor-borja-arbeta-hos-staden

Den uppgiftsrelaterade lönen är 3 000 €/månad. Dessutom kan du eventuellt få ett erfarenhetstillägg enligt AKTA.

Hur går rekryteringen till?

Lämna din ansökan senast 5.5. före kl.16. Vi håller den första intervjuomgången som en videointervju under vecka 19. Personliga intervjuer ordnas 20-21.5.2025. För att främja jämlikhet och likabehandling sker rekryteringen anonymt. Syftet med anonym rekrytering är att rikta fokus på de sökandes yrkeskompetens och arbetserfarenhet.

Fyll i arbetsansökningsblanketten som normalt, men iaktta anonymitetsprincipen när du skriver din ansökan. Vi väljer ut sökande till intervju på basis av en anonym sammanställning som inte innehåller de sökandes namn, ålder, kön eller modersmål.

Behörighetsvillkor

För uppgiften krävs lämplig högskoleexamen eller en motsvarande tidigare institutexamen samt goda skriftliga och muntliga kunskaper i svenska och finska., Är du proffs på klienthandledning inom småbarnspedagogiken och förskoleundervisningen? Vill du arbeta med en intressant uppgift där du får utveckla servicehandledningsprocesser och testa nya verktyg?

Vi söker nu en projektkoordinator för en visstidsanställning för den tid som ett projekt kring en systemförnyelse pågår (2.6.2025-31.12.2026) inom den finska servicehelheten för småbarnspedagogik och förskoleundervisning.

Vid enheten för servicehandledning arbetar 14 servicehandledare. Vi har hand om handledningsservice och om ansökningsprocesser, kommunikation och nätverksarbete. Vi ansvarar även för att handlägga ansökningar och fatta anknytande beslut inom förskoleundervisningen och småbarnspedagogiken.

Vad skulle din uppgift gå ut på?

Som projektkoordinator skulle du med hjälp av tekniska verktyg sköta processen för val av sökande och stöda servicehandledararbetet. Du koordinerar informationen och rapportering med anknytning till beslutsprocesserna inom servicehandledningen samt sköter dokumentation och tidtabeller för servicehandledningen och för handläggningen av ansökningar. Du deltar i att utveckla processen för servicehandledningen och i att testa nya verktyg.

Till dina uppgifter hör även klientservice, rådgivning och kommunikation inom ovan nämnda ansvarsområden. Du samarbetar med områdeschefer, daghemsföreståndare, förvaltningen och, allt efter behov, med andra samarbetspartner, såsom tjänster för invandrare och barnfamiljer. Dessutom bereder och utreder du de uppgifter som ingår i beslutsprocessen för antagning till småbarnspedagogiken och förskoleundervisningen samt sköter informationsöverföring och kommunikation kring dem.

Vad förväntar vi oss av dig?

Vi söker en person till vårt team som har gedigna kunskaper om innehållet i småbarnspedagogiken och förskoleundervisningen samt om lagstiftning, författningar och kriterier som rör ansökan och tilldelning av platser inom småbarnspedagogiken och förskoleundervisningen. Vi önskar att du har erfarenhet av klienthandledning, rådgivning och beslutsfattande inom småbarnspedagogiken samt kunskap om de system som vi använder för serviceändamål. För att vara framgångsrik i uppgiften krävs utmärkta it-färdigheter, särskilt i användning av Excel.

Vi värdesätter din förmåga att lära dig snabbt och anpassa dig till föränderliga situationer med en flexibel attityd. Du har god kommunikationsförmåga och kommunicerar tydligt och smidigt i olika kommunikationskanaler. Du är skicklig på att sammanställa information och hitta lösningar utifrån den, samtidigt som du klarar av att arbeta självständigt. Dessutom har du en stark koordinations- och organisationsförmåga samt är kundorienterad i ditt arbete. Uppgiften kräver även förmåga att ge servicehandledning på engelska.

Varför just till oss?

Hos oss blir du en del av ett engagerat, utvecklingsorienterat team där allas kompetens och styrkor tillvaratas i planeringen av det gemensamma arbetet. De positiva resultaten i arbetsgemenskapsmätaren i enkäten Kommun10 visar att vår arbetsgemenskap är samarbetsvillig, innovativ och målinriktad. Vi arbetar multilokalt och vårt kontor är beläget i moderna, samhörighetsskapande arbetsutrymmen i Fiskehamnen.

Vad erbjuder vi dig?

Det är viktigt för oss att du kan utföra ett effektfullt arbete som främjar ett gott liv i Helsingfors. Vi vill att du ska lyckas och känna dig entusiastisk i ditt arbete. Vi erbjuder dig mångsidiga möjligheter att växa och utvecklas som yrkesperson. Enligt den färskaste personalenkäten trivs våra medarbetare på vår sektor och upplever att deras arbete är meningsfullt!

Du kan få Finlands största arbetsgivares personalförmåner, såsom Epassi Flex-förmånen på högst 550 euro, som kan användas för arbetsresor samt kultur-, motions- och välbefinnandetjänster. Läs mer om våra personalförmåner och bekanta dig med Helsingfors stad som arbetsgivare på adressen https://www.hel.fi/sv/lediga-jobb/varfor-borja-arbeta-hos-staden

Den uppgiftsrelaterade lönen är 3 000 €/månad. Dessutom kan du eventuellt få ett erfarenhetstillägg enligt AKTA.

Hur går rekryteringen till?

Lämna din ansökan senast 5.5. före kl.16. Vi håller den första intervjuomgången som en videointervju under vecka 19. Personliga intervjuer ordnas 20-21.5.2025. För att främja jämlikhet och likabehandling sker rekryteringen anonymt. Syftet med anonym rekrytering är att rikta fokus på de sökandes yrkeskompetens och arbetserfarenhet.

Fyll i arbetsansökningsblanketten som normalt, men iaktta anonymitetsprincipen när du skriver din ansökan. Vi väljer ut sökande till intervju på basis av en anonym sammanställning som inte innehåller de sökandes namn, ålder, kön eller modersmål.

Behörighetsvillkor

För uppgiften krävs lämplig högskoleexamen eller en motsvarande tidigare institutexamen samt goda skriftliga och muntliga kunskaper i svenska och finska.

Lähde: Työmarkkinatorin asiakastietojärjestelmä


Katso kaikki työpaikat: kaikkityopaikat.fi/tyopaikat