Overview

HR-yksikkö vastaa kaupunkiorganisaation henkilöstöasioiden kokonaisuudesta. Tavoitteenamme on luoda uudenlaista ja yhdenmukaista koko kaupungin kattavaa henkilöstöpolitiikkaa kaupungin strategian ja henkilöstöohjelmamme mukaisesti. Olemme siirtyneet HR-toimintojen keskitettyyn toimintamalliin, jossa tuotamme henkilöstöhallinnon tukipalvelut ja prosessit koko organisaatiolle laadukkaasti ja tasapuolisesti. Työhyvinvoinnin ja johtamisosaamisen kehittäminen sekä tiedolla johtaminen ovat painopistealueitamme.

Haemme HR-yksikön palvelussuhdetiimiin palkka-asiantuntijaa vakituiseen työsuhteeseen. Tiimissämme on seitsemän henkilöstöassistenttia, kolme henkilöstösuunnittelijaa sekä tiiminvetäjä päivittäisasioita luotsaamassa. Lähiesihenkilönä toimii toinen kaupungin kahdesta palvelussuhdepäälliköstä.

Palkka-asiantuntijan tehtävä on palvelussuhdetiimissä uusi ja vastuullinen asiantuntijatehtävä. Palkka-asiantuntijan pääasiallisena vastuualueena on palvelussuhdeasioihin ja palkanmäärityksiin liittyvät tehtävät sekä näihin liittyvät tukipalvelut toimialojen esihenkilöille. Palkka-asiantuntija tekee tiivistä yhteistyötä palkkausjärjestelmien kehittämisestä vastaavan palvelussuhdepäällikön kanssa. Tehtävässä mm. kehitetään kaupungin palkkataulukoita, valmistellaan palkantarkistuspäätöksiä sekä muita palkkaukseen liittyvä hallintopäätöksiä, selvitetään palkkavirheitä ja huolehditaan näihin liittyvien hallintomenettelyjen oikeaa läpivientiä. Palkka-asiantuntijan tehtäviin sisältyy myös muita palvelussuhdetiimille kuuluvia työtehtäviä, kuten työsopimusten ja virkamääräysten laatiminen, henkilöstöhallinnon ohjeiden ja viranhaltijapäätösten valmisteluun osallistuminen, toimialojen opastaminen päivittäisasioissa sekä esihenkilöiden kouluttaminen palkka-asioihin liittyen.

Tehtävän kelpoisuusehtona on koulutuksen osalta soveltuva alempi korkeakoulututkinto esim. tradenomi. Tehtävän menestyksellinen hoitaminen edellyttää kokemusta henkilöstöhallinnon tehtävistä sekä hyviä valmiuksia virka- ja työehtosopimusten tulkintaan ja soveltamiseen. Edellytämme myös ymmärrystä työlainsäädännöstä ja hallintomenettelystä. Odotamme sinulta analyyttistä ja ratkaisukeskeistä työotetta, sekä valmiuksia käyttää sujuvasti erilaisia sovelluksia ja tietojärjestelmiä. Tehtävään sisältyy asiakaspalvelutehtäviä, joten arvostamme monipuolisia vuorovaikutustaitoja. Hyvä suullinen ja kirjallinen esitystaito on tehtävässä myös hyödyksi.

Meillä HR-yksikössä tehdään kaupunkiorganisaatiolle merkityksellistä työtä, joissa saat laittaa likoon koko luovuutesi, tietosi ja taitosi. Sinulla on mahdollisuus olla luomassa uudenlaista kaupungin organisaatiokulttuuria, osallistua henkilöstötyön kehittämiseen ja antaa oma panoksesi onnistumiseemme. Etsimmekin henkilöä, jolla on aitoa kiinnostusta kuntasektorin henkilöstöasioihin ja halua tukea kaupungin esihenkilöiden arjen sujuvuutta.

Tarjoamme henkilöstöllemme muun muassa kattavat työterveyshuollon palvelut, liikunta- ja kulttuuriedun, joustavan etätyöskentelymahdollisuuden sekä monipuoliset mahdollisuudet kehittää osaamistasi.

Haastattelemme jo hakuaikana, joten hae pian.

Tehtävässä noudatetaan 6 kk:n koeaikaa.

Täytä sähköinen hakemus, josta muodostuu CV. Skannaa tutkintotodistuksesi sähköisen hakemuksen liitteeksi tai esitä alkuperäiset opinto- ja työtodistuksesi mahdolliseen haastatteluun kutsuttaessa.
Jos mahdollisuutta sähköisen hakemuksen tekemiseen ei ole, voit lähettää paperisen hakemuksen osoitteella: Porin kaupunki, HR-yksikkö, PL 47 (Valtakatu 15), 28100 Pori.
Itse tehtyä CV:tä tai työtodistuksia ei tarvitse liittää.

Sähköiseen hakuun liittyviä ohjeita: p. 044 701 9989 ja p. 044 701 0885.

Lähde: Työmarkkinatorin asiakastietojärjestelmä