Overview

Maksatustarkastajan tehtävä sisältää muun muassa:
– Varmistaa työvoimaviranomaisen alaisten tukien maksatusten oikeellisuus ja säädöstenmukaisuus nopeasti, asiantuntevasti ja asiakaslähtöisesti.
– Taloudellisten tukien maksatushakemusten käsittely, päätösten valmistelu ja esittely.
– Maksatukseen liittyvä neuvonta ja ohjaus organisaation sisällä sekä ulkoisesti.
– Työvoimaviranomaisen maksatusprosessista ja sen kehittämisestä vastaaminen yhteistyössä kaupungin talousyksikön kanssa.
– Toteuttaa, koordinoida ja ohjata maksatusten tekemistä työllisyysalueella.

Maksatustarkastajan kelpoisuusehto on soveltuva ammattikorkeakoulututkinto tai vastaava aikaisempi opistoasteinen tutkinto. Onnistuminen tehtävässä edellyttää kokemusta valtion ja työllisyysalueen tukien tarkastukseen, myöntämiseen sekä maksatukseen liittyvistä tehtävistä, niihin kuuluvista talous- ja hallintotehtävistä sekä perehtyneisyyttä niihin liittyviin ohjeisiin. Tekemistä tukee valtion maksatusprosessin aiempi tuntemus, kunnallisen asianhallinta- ja talousprosessin tuntemus ja työvoimaviranomaisen toimintaan liittyvän lainsäädännön tuntemus sekä tulkinta osaaminen. Tehtävä on itsenäinen, joka vaatii hyviä vuorovaikutustaitoja ja kokonaisuuksien hahmottamista maksatusprosessin kehittämiseksi.

Työaika on sopimuksen mukainen. Tehtävässä on osittainen etätyömahdollisuus. Tehtävässä sovelletaan kuuden (6) kuukauden koeaikaa. Virkaan valitun on ennen valinnan vahvistamista esitettävä hyväksyttävä todistus terveydentilastaan. Tutkinto- ja työtodistukset sekä CV pyydetään haastatteluun kutsutuilta. Haastattelut voidaan aloittaa hakuaikana.

Tehtävää haetaan ensisijaisesti kirjautumalla sähköiseen rekrytointijärjestelmään. Apua hakemuksen jättämiseen saat numerosta 040 352 4737 (ma-pe klo 7-14). Paperihakemus ja CV on mahdollista lähettää osoitteeseen Kotkan kaupunki/Kirjaamo, PL 205, 48101 KOTKA.

Lähde: Työmarkkinatorin asiakastietojärjestelmä