Overview
Tampereen kaupungin työllisyys- ja kasvupalveluissa edistämme vastuullista työllisyys-, yrittäjyys- ja elinkeinopolitiikkaa. Edesautamme uusien yritysten syntymistä sekä tuemme yritysten kasvua, turvaamme osaavan työvoiman kansallista ja kansainvälistä saatavuutta ja työvoiman osaamisen kehittämistä.
Vastaamme Tampereen seudun työllisyyspalveluista seudullisen yhteistoimintasopimuksen mukaisesti. Tuotamme laissa työvoimaviranomaiselle säädetyt tehtävät sekä kotoutumisen edistämisestä annetun lain mukaiset tehtävät. Kaikessa tekemisessämme näkyy rohkeus, halu kehittää ja kehittyä.
Työtämme ohjaa asiakaslähtöinen toimintatapa: kuuntelemme asiakkaidemme tarpeita sekä kehitämme palveluja yhdessä. Teemme työtä uudistavalla otteella edistääksemme asiakkaidemme osaamista, työllistymistä ja sujuvampaa siirtymää työmarkkinoille.
Haemme viittä asiakasvastaavaa vakituisiin virkasuhteisiin. Tehtävät sijoittuvat Työnvälitys- ja työnantajapalveluiden palveluyksikköön. Tehtävät kohdentuvat henkilöasiakkaiden puhelinpalveluun, täsmä-työkykyisten asiakkaiden palveluun, kohtaantopalveluihin sekä muihin monipuolisiin työnvälitys- ja työurasuunnittelun asiakaspalvelutehtäviin. Aloitus tehtävissä on 18.8.2025 tai sopimuksen mukaan.
Asiakasvastaavana tehtävänäsi on edistää yritysten ja työnantajien työvoiman saatavuutta takaamalla työnhakijoiden nopea työllistyminen. Asiakasvastaava tuntee paikallisten työmarkkinoiden osaamis- ja työvoimatarpeet ja vaatimukset.
Tehtävänäsi on toteuttaa tehokasta työnvälitystä sekä työnantajien että työnhakija-asiakkaiden tilanteet ja tarpeet huomioiden. Kohtaat työnhakija-asiakkaita aktiivisesti ja tarjoat asiakkaalle jokaisella kontaktoinnilla konkreettisen ratkaisun kohti työelämää ja tarvittaessa otat kantaa työnhakija-asiakkaan tilanteeseen.
Kykenet tukemaan asiakasta monipuolisesti eri ratkaisuvaihtoehtoja hyödyntäen kohti avoimia työmarkkinoita. Tehtävässä korostuu tavoitteellisuus, aktiivinen työote ja asiakaslähtöisyys. Työtä tehdään yhteistyössä muiden työllisyyden edistämisen toimijoiden kanssa.
Virkatehtävän menestyksellisessä hoitamisessa tarvitaan hyvää suomen kielen taitoa.
Kelpoisuusvaatimuksena on korkeakoulututkinto.
Eduksi katsomme kokemuksen ja/tai perehtyneisyyden:
– työmarkkinoiden keskeisistä kehitystrendeistä
– Tampereen talousalueen elinkeinoelämästä ja keskeisistä toimialoista
– kasvokkain tapahtuvasta asiakastyöstä ja ratkaisukeskeisestä asiakaspalveluotteesta
– verkostomaisesta yhteistyöstä elinkeinoelämän, koulutusorganisaatioiden ja julkisten toimijoiden kanssa.
Palkka koostuu tehtäväkohtaisesta palkasta 3057,05 €/kk, työkokemuslisästä sekä mahdollisista muista palkanlisistä.
Pyydämme, että liität kopiot kelpoisuuden osoittavista tutkintotodistuksista sähköiseen hakemukseen Kuntarekryyn. Alkuperäiset työ- ja tutkintotodistukset katsotaan mahdollisessa haastattelussa.
Virkaan valitun on ennen viran vastaanottamista toimitettava kunnan ja hyvinvointialueen viranhaltijasta annetun lain (304/2003 7 §) perusteella hyväksyttävä todistus terveydentilastaan. Käytämme vakituisissa viroissa kuuden kuukauden koeaikaa.
Lisätietoja tehtävästä antaa palvelupäällikkö perjantaina 13.6.2025 klo 9-16 Minna Salminen, puh. 044 431 4275, etunimi.sukunimi@tampere.fi.
Hakuaika päättyy 23.6.2025.
Tehtäviä haetaan Kuntarekryssä Hae työpaikkaa -painikkeesta. Ohjeita hakemiseen löydät https://www.tampere.fi/tyo.
Sähköisten hakemusten tulee olla perillä klo 23.59 ja postitse saapuvien hakemusten klo 15.00 mennessä. Myöhässä saapuneita hakemuksia ei voida ottaa haussa huomioon.
Lisätietoa hakemisesta saat Monetra Pirkanmaan rekrytointipalveluista puh. 040 806 3184, rekrytointi.pirkanmaa@monetra.fi.
Näetkö itsesi jo osana meitä? Tervetuloa Tampereen tekijäksi!
Lähde: Työmarkkinatorin asiakastietojärjestelmä